Julian winnaar Student Game Award

 In Alumni, Stories

Julian Rijken, docent Game Design en oud-student van De Ruimte, heeft de prijs gewonnen voor beste Student Game bij de Belgian Game Awards 2025.

In 2014 kwam Julian naar De Ruimte, waar hij al snel door kreeg dat een democratische school een plek is waar je je dromen waar kan maken door je passie te volgen. Voor Julian was dat gamen, en later zelf games maken. Hij verdiepte zich in game design, bouwde de hele school na in 3D voor een game, ging naar het Grafisch Lyceum in Utrecht en daarna naar Howest in België, richting Game Design. Vorig jaar studeerde hij daar summa cum laude af. Nu heeft hij de eerste prijs gewonnen voor de beste game gemaakt door studenten: ‘What the Hack’. Bekijk hier de uitreiking (op 01:00:00).

Julian werkt naast zijn werk als game designer ook als docent op De Ruimte. Voor het vak Game Design, natuurlijk. Julian: ‘Ik had een hekel aan leren en school; de basisschool was vreselijk en er werd mij verteld om VMBO basis te volgen. Bij De Ruimte ontdekte ik dat er meer in het leven is dan het cijfer dat je voor een toets Nederlands haalt. Daar begon de stap naar mijn dromen en heb ik mijn passie gevonden. Blijf werken aan wat jouw passie geeft; het zal altijd belonen!’

Namens De Ruimte: Julian, van harte gefeliciteerd! We zijn heel blij voor jou en ook trots (ook al is het je eigen verdienste). We zijn nieuwsgierig naar je volgende project, veel succes met je verdere lerend leven en hopelijk blijf je nog even docent bij ons!

Jonge studenten staan bij een tafel, docent Julian helpt ze bij het inschrijven voor zijn lessen Game Design, op democratische school De Ruimte in Soest.
Docent Julian helpt jonge studenten bij het inschrijven voor zijn lessen Game Design, op democratische school De Ruimte in Soest.

We noemen ook de teamleden met wie Julian heeft samengewerkt: Shashwat Patkar, Ward Vervoort, Nigel Huens, Wannes Degelin Willekens, Arthur Leplae, Joshua Mas.


Het hele verhaal van Julian kan je lezen in het boek ‘Je moet het wel durven’ (2024). Het bevat interviews met tachtig oud-studenten van twaalf democratische scholen in Nederland.

 

Recommended Posts

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.