20 jaar feest: voorbereiding en voorpret

 In Stories

Al twintig jaar vieren we het leven op De Ruimte. Het begon op 8 maart 2003 met een officiële opening, en daarna volgden Sinterklaas, Halloween, kerst, eindfeesten, zelfs een keer een Paasfeest. Vaak georganiseerd door studenten. En je zou kunnen zeggen dat het elke dag feest is op De Ruimte. Dus we hebben inmiddels wel wat ervaring. En dat konden we wel gebruiken voor ons twintigjarig jubileum!

We hebben bedacht om drie dagen achter elkaar feest te vieren! Een team van tien ouders, stafleden en studenten heeft deze keer haar schouders eronder gezet. In januari zijn ze voortvarend begonnen en al vrij snel stond het feest in de steigers: een feestdag voor de school zelf, een dag voor de democratische scholen en een dag in het teken van alumni en hun ouders. Wat een werk en organisatie! Nu we terug kijken op een fantastische feestweek kunnen we wel zeggen dat jullie cum laude geslaagd zijn!

De dagen voor het feest zoemde De Ruimte in voorbereiding van het grote feest. Overal in en rond de school waren mensen aan het werk. Goals werden getimmerd, dansers oefenden voor de dansvoorstelling, het grote buitenschaakbord kreeg een finishing touch. Drie studenten spoten ’20 jaar De Ruimte’ op een welkomstbord. Het amfitheater werd van grassprieten ontdaan, de entree geveegd, de fonteintent werd opgezet en de slingers in de bomen gehangen. Maaltijden werden thuis voorbereid door ouders. En, zoals dat vaak gaat als er visite komt, hebben we de school nog eens goed opgeruimd en schoongemaakt. Deze dagen waren al heel feestelijk, en dan moest het echte feest nog beginnen!

Iedereen die heeft meegeholpen: enorm bedankt!

PS: De Fonteintent is neergezet door Firma Brandwacht, dat dit jaar 30 jaar bestaat! Oprichter Bertil is een ‘oud-ouder’ van De Ruimte en heeft de tent lang geleden ontworpen en gemaakt. Zonder deze tent was het heel wat minder feestelijk geweest!

Recent Posts

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.